luni, 27 februarie 2012

Curatarea bijuteriilor din cupru

La inceputul anului am devenit interesata de cupru. M-a cucerit nuanţa calda a cuprului, stralucirea discreta, dar invaluitoare, linistitoare. M-am lansat, cu prudenţă, totusi, in lanturi vicking si alte câteva modele unde sarma din cupru era primadona.
Curând m-a cuprins dezamagirea , văzând rapiditatea cu care se oxideaza cuprul, in mod ireparabil, văzând cum arămiul cald si stralucitor se transforma intr-un tern si trist maroniu. Si am abandonat cuprul.
Cu putina vreme in urmă, mi-a soptit o zână, zâna impletiturilor de sârmă, Carmen, sau casa gravor, că s-ar putea curăţa cuprul cu ceva foarte casnic.... cu ketchup. Mi-am zis: Oare? si timpul a trecut.
Azi deschizând frigiderul si căzându-mi privirea pe ketchup m-a cuprins o curiozitate temerara si mi-am zis: Ia să verificăm mitul!
Am luat o pereche de cercei superoxidati, a căror structură de sârmă mă pregăteam să o arunc, o periută de dinţi si am inceput sa frec pe-o parte si pe alta. A rezultat:





Cercelul din dreapta e cel curăţat. Incurajata, am repetat operatia, iar rezultatul este acesta:



Aha!!! Deci funcţionează! Cercelul din stânga si-a recăpătat strălucirea si finetea in totalitate, iar eu mi-am recăpătat respectul pentru cupru.... datorita banalului ketchup.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu